poniedziałek, 7 marca 2011

Rodzaje muzyki :)

Hejka :)
Przepraszam, że tak późno.
Szukałam w internecie różnych w miarę ogólnych i zrozumiałych podziałów muzyki. Nie chodziło mi za bardzo o podział typu : pop, rock, reagge itd. Bardziej ogólnie. W końcu na jednej ze stron internetowych znalazłam to, o co mi chodziło.
Oto podział muzyki:
- polska;
- zagraniczna;
- biesiadna;
- Disco Polo;
- religijna;
- kolędy i pastorałki;
- szanty;
- harcerska;
- poważna;
- kabarety.

Wiem, rodzajów muzyki jest o wiele więcej, ale o te rodzaje dzisiaj głównie mi chodziło. Dzisiaj, czyli to nie znaczy, że na blogu już nie będzie o tym mowa. Dzisiaj po prostu o tym.
Muzyka polska - no, chyba nie trzeba tłumaczyć. To, co polskie i nie wymienione niżej :D. Tylko wiecie, gdybyśmy mieszkali np. w Japonii, to nie byłby podział na polską i zagraniczną, tylko japońską i zagraniczną. Ojczystą.
Zagraniczna - to, co nie po polsku i nie wymienione niżej ;).
Biesiadna - muzyka grana na weselach i zabawach.
Disco Polo - muzyka dyskotekowa sprzed ... lat. Nie wiem ilu, ale dużo lat już minęło :D. Przy niej kiedyś bawili się dorośli.
Religijna - pieśni i psalmy.
Kolędy i Pastorałki - religijna bożonarodzeniowa. Pieśni o narodzeniu Jezusa.
Szanty - piosenki żeglarskie.
Harcerska - no, harcerska. Tylko prawdziwi harcerze wiedzą, co to jest i z jaką wielką przyjemnością to się śpiewa. ;)
Poważna - Chopin, Mozart, koncerty i nie tylko. Kameralne, głównie dorośli jej słuchają. ;]
Kabarety - piosenki ze skeczy, głównie śmieszne i wesołe :) .


Nikt7

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz