poniedziałek, 4 lipca 2011

Język japoński cd.

Konnichiwa!
Bardzo dawno nie pisałam już o j. japońskim ;)
Ale mam takie wakacyjne postanowienie, żeby nauczyć się całego jednego alfabetu japońskiego (konkretniej Kany...;))
Jak myślicie uda mi się? ;)
W każdym razie dzisiaj pokażę Wam proste przykłady zdań w j. japońskim ;)
Zaczniemy od prostego przedstawienia się:
わたしNikt4です
Watashi wa Nikt4 desu.
(czyt. Łatasi ła Nikt4 des)
Jestem Nikt4.

わたし- Watashi- tłumaczy się jako 'ja', ale w języku japońskim można to określić na wiele sposobów...
- wa - partykuła. Zapisuje się ją tylko i wyłącznie hiraganą przy użyciu sylaby 'ha'. Zadaniem tej partykuły jest pokazanie co będzie głównym tematem zdania. 
Nikt4 - xd no cóż, chyba nie trzeba tłumaczyć...z resztą wolałam nie pisać tego w znaczkach, bo to mogłoby być zbyt skomplikowane..xd
 です- desu - twierdząca forma czasownika "być"

I już umiecie się przedstawić ;P
Widzicie jakie to wszystko jest proste? ;P

Niedługo napiszę jak układać pytania i zaprzeczenia ;)
A jeśli chcecie, żebym dalej coś o tym japońskim pisała to piszcie w komentarzach. 
Innymi słowy po prostu KOMENTUJCIE!!! xd

Nikt4 ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz